תהליך טיפול בריברסינג

ריברסינג הינו תהליך של למידה לנשימה מודעת ומעגלית. הנשימה היא מקור החיים, נשימה היא האנרגיה המחייה את כל הגוף – ללא נשימה אין חיים.

אם נתבונן בנשימה שלנו נוכל לראות בעצמנו כי אנו לא נושמים באופן הרמוני ונכון. חלקנו נושמים אל הבטן או אל בית החזה. כאשר אנו מתבוננים בתינוקות אנו יכולים לראות שהבטן, הריאות ובית החזה מתמלאים בנשימה אחת מלאה. כך גם אנחנו נשמנו בילדותנו. עם הזמן וחוויות החיים, אזורים שונים בגוף “התמלאו” ו”נחסמו” וכך הגוף שלנו נסגר לאיטו. חוויות שליליות כגון ביקורת, חוסר עידוד, מחסור באהבה, משברים בחיים, חוויות גיל ההתבגרות, מריבות בין אחים, חרם חברתי וחוויות אשר פגעו בנו, צמצמו את השדה האנרגטי ואת הפראנה, אנרגיית החיים שלנו. על כן אנו מרגישים מלאים מבפנים, עמוסים ריגשית, טעונים נפשית ועוד.

על התהליך הטיפולי בריברסינג

בריברסינג אנו לומדים לנשום בצורה מעגלית שאיפה ונשיפה.
השאיפה היא החלק האקטיבי בתוכנו – החלק שרוצה, שיודע, בעל השאיפות, הכוח הפנימי.
הנשיפה היא החלק הפסיבי – הרגוע, השליו, היצירתי, האינטואיטיבי, הכאן ועכשיו.
נשימה מעגלית יוצרת “גלים” של אנרגיה בתוך הגוף שלנו ואנו יכולים לחוות ולהרגיש את התדר משתנה בגוף שלנו. אותם גלים / תדרים נושאים זיכרונות מתוך התת-מודע של האדם אל המודע.

כיצד מתבצע טיפול בריברסינג

לפני כל טיפול אנו מתמקדים בנושא בו אנו רוצים לטפל, ונושמים לתוכו. בתהליך הנשימה עולים חלקים מתוך התת מודע בנושא בו בחרנו לטפל. תהליך זה עוזר לנו “לעקוף” את המיינד המודע, שמפריע ועוצר אותנו מלהיכנס פנימה ולטפל בשורש הבעיה, בחסימות ובצלקות אנרגטיות ורגשיות.
את הטיפול אנו עורכים על מזרון, קרוב לאדמה על מנת לתת לאדם תחושת בטחון. אחד הדברים המשמעותיים בטיפול הוא שהמטופל אינו עובר תהליך דרך המיינד המודע. המטופל מתמקד אך ורק בנשימה, כך שכל הערוצים נפתחים ואין שום דבר שמעכב אותו. ממפגש למפגש, ומהטמעת טכניקת הנשימה, אדם מסוגל להתמסר ולהיפתח אל עבר הריפוי. במהלך הטיפול משתחררים ומתנקים דפוסים אנרגטיים המשפיעים על הדפוסים המנטליים שלנו.
נכון יהיה לומר שהתהליך הטיפולי לא תמיד קל. זוהי טכניקה רבת עוצמה בכל המובנים, אך עם תרגול והתמדה אנו לומדים להבין שנשימה היא דבר פשוט ומופלא, והיא מתנת החיים.
בסופו של הטיפול, לא תמיד נדע ונבין מה השתחרר. המטופל לרוב יחווה תחושות של רוגע ושלווה, גוף “פתוח” לרווחה, חוזק, עוצמה פנימית ומרחב חדש בגוף. כאשר המטופל לומד ומתנסה בטיפול הריברסינג, הוא יכול לתרגל אותו בכל מקום ובכל זמן.

הנשימה היא הגשר לנשמה

תגובות

אין תגובות עדיין

השאר תגובה
דילוג לתוכן