משנכנס אדר מרבים בשמחה

אומרים חכמינו: “אין השכינה שורה אלא מתוך שמחה”. מכאן ניתן להבין את המשפט “משנכנס אדם מרבים בשמחה”.
חודש אדר מסמל עבורנו את הזמן של צמיחה והתפתחות רוחנית. אנו רואים בטבע את תחילת הפריחה של האילנות בט”ו בשבט, כאשר חודש אדר הוא המשך של הגילויים הרוחניים והארציים. כל חודש מסמל התחדשות ומשמעות חדשה עבור צמיחתו וגדילתו של האדם. כך עשה שלמה המלך החכם באדם – התבונן בטבע ולמד על החיים. הטבע מסמל את העולם הגשמי ואת העולם הרוחני ומתוך כך אנו מבינים כי לא ניתן להתפתח ולצמוח ללא שילוב השניים יחדיו.

אחד הכוחות העומדים בפניינו למימוש הגילויים הרוחנים והתובנות הגבוהות הוא ע”י שמחה. כאשר האדם שרוי בשמחה מתעוררת בו היכולת למשוך את האור האלוהי אל העולם הפיזי ולהשרות בו את השכינה. על כן המנהג הוא “משנכנס אדר מרבים בשמחה”, מגבירים את העשייה בכל הדברים הטובים ובכל מה שעושה טוב לנו ולאחרים. זוהי תקופה בה אנו יכולים להסתכל על החיים שלנו ולומר תודה על מה שיש, גם אם קשה ועצוב, גם אם מתסכל. זהו חודש עם אנרגיות מאוד מיוחדות ואנו בני האדם מתוך ההודיה והשמחה יכולים למשוך ולמגנט אל חיינו אנרגיות חיוביות אשר יימלאו אותנו בתובנות גבוהות וטהורות.

אחת המשמעויות שיש לחג הפורים היא מלשון פריה ורביה, המרמז על הוספה וריבוי בשמחה.

בני מזל בחודש אדר – הם הדגים, אשר מסמלים ברכה. אומרים שעל הדגים לא שולטת עין רעה מאחר והם מוגנים ע”י כוחות המים מקור חיותם.

אנו מאחלים לכולם חודש טוב שמח ומבורך שופע בשפע מכל בכל.כך היה, כך הווה וכך יהיה.חג פורים שמח לכולם

דילוג לתוכן