ריברסינג ומערכות יחסים

מערכות יחסים הוא אחד הנושאים הטעונים והנחקרים ביותר באנושות. במערכות יחסים נפגשים שני בני אדם שתחילה זרים זה לזה. כאשר הקשר מתחיל להעמיק, אנו לומדים להכיר צדדים נוספים אחד של השני, ומשם מתחילות להתעורר שאלות ומחשבות לכיוונים שונים. אנו שוכחים או לא מבינים שבני הזוג שבחרנו הם מראה המשקפת לנו בין היתר על חלקים שאינם פתורים בתוכנו. מה משקפים לכם בני הזוג שלכם? כאן מתחילות הבעיות.

הזוגיות כמראה
כאשר אנו לא מבינים את השיקוף, אנו מפספסים את ההזדמנות שעומדת מולנו לגדול. במקום הצמיחה ההדדית, אנו מתחילים לבקר אחד את השני, משליכים על האחר את חוויות הילדות שלנו, מתגוננים, כועסים, צועקים, ומתנהגים כפי שלמדנו עוד משחר ילדותנו. דפוסים אלו אינם משרתים אותנו באופן מיטבי, בטח לא בקשר הזוגי שלנו.

כל אחד מאיתנו מביא עימנו אמונות ורצונות כיצד הדברים צריכים ואמורים להתקיים. בקשר זוגי אנו נחשפים לדפוסי חשיבה והתנהגות שלנו ושל בן זוגנו. מכאן עלינו לקחת אחריות ולצאת למסע פנימה, ללמוד שאפשר גם אחרת, ושיש בתוכנו רבדים נוספים וחיוביים שלא הגיעו לידי ביטוי. אין בכוונתי לומר שבקשר אלים פיזית ומילולית יש להישאר לאורך זמן ולהמשיך לספוג את כל אותה אלימות. יחד עם זאת חשוב לעשות “שיעורי בית” ולבדוק מדוע משכת לחייך אדם זה.

הנה כמה שאלות שחשוב לשאול את עצמך:
האם קיימת לך אמונה שכך מתנהלות מערכות יחסים? שכך מבטאים אהבה? האם זה מה שראית בבית ילדותך? האם נכנסת למערכת יחסים רק בכדי לברוח מהמקום הקודם? הפעילו עליך לחץ חברתי? האם הקשר נוצר מתוך הפחד מלהיות לבד? האם קיים אצלך פחד לקיום כלכלי עצמאי? האם הילדים הם הגורם לא לעזוב מערכת יחסים לא בריאה? האם משהו בך לא מספיק טוב?
מהן הסיבות והאמונות שמונעות ממך לעשות שינוי? למה אתם זקוקים בכדי להרגיש חזקים יותר? כיצד אתם שומרים על בריאותכם?

הטיפול בריברסינג
כאשר אנו מגיעים לטיפול בריברסינג אנו נושמים באופן מודע אל תוך אותם מקומות כואבים בתוכנו, אל תוך אותם רגשות. מכאן מגיע השם ’נשימה מודעת’. באמצעות הנשימה המודעת אנו מגיעים אל התת מודע, שם נפתחים ועולים רגשות שמתוכם אנו פועלים ביומיום.

הזוגיות מאפשרת לנו לראות, לחוות ולגעת ברגשות המודחקים והכואבים שלנו שאנו סוחבים עמנו לאורך החיים. הריברסינג הוא תהליך של לידה מחדש שמאפשר לנו לפתח רגישות, חוזק, שמחת חיים ושחרור ריגשי וצורך התמודדות בריאה במערכת היחסים. בכל פעם שאנו מתרגלים נשימה מודעת עולים ומשתחררים חלקים לא רצויים בתוכנו, ובכך מביאים לידי חיזוק הדימוי העצמי ותחושת הבטחון. כשאנו מכנים את הריברסינג כלידה מחדש, הכוונה היא לשחרור מאותו חבל טבור של רגשות בלתי פתורים שגדלנו עימם. השחרור מאותם דפוסים מאפשר שחרור מאותו חבל טבור ואנו כמעין תינוק שנולד זה עתה למרחב חדש נקי וטהור.

ניתן להגיע לטיפול בריברסינג ביחד כזוג, לנשום לאותם מקומות ששניכם חווים כמקשים עליכם במערכת היחסים, ויחד לצמוח ולגדול. זהו תהליך המחזק ומקרב אתכם אחד לשני ויוצר אינטימיות מכבדת ואוהבת. כאנשים בוגרים ומודעים נוכל לשמור ולשמר את המקום של ההבנה, האהבה, הקבלה והנתינה לבד וכזוג.

צרו את המרחב הזוגי הבריא במערכת היחסים שלכם

תגובות

אין תגובות עדיין

השאר תגובה
דילוג לתוכן