מהו הילינג אנרגטי

הילינג אנרגטי פירושו ריפוי. הריפוי מתבצע על ידי העברת אנרגיות מהמטפל אל המטופל בטכניקות שונות לצורך איזון גוף ונפש. בשיטת ההילינג האנרגטי הריפוי מתבצע ללא תרופות, ופועלת מתוך מגע עדין, חמלה, קבלה ואהבה. הילינג אנרגטי הוא ביטוי של תכונה אנושית טבעית, כל ייצור חי זקוק למגע ולחום על מנת לחיות ולהתפתח. אהבה היא לב ליבו של הריפוי, ולכן חוסר באהבה, גורם למחלות ולחוסר איזון בגופנו, בנפשנו, וברוחנו.

המגע האנושי הוא סוד הריפוי, ועל אחת כמה וכמה כאשר אנו מודעים לעוצמות האנרגטיות אשר עוברות דרכנו. כאשר אנו מתכווננים אל אותם אנרגיות קוסמיות אשר באמצעותן אנו מעלים את רמת הזרימה והחיות האנרגטית בתוכנו, אנו לומדים על האיכויות הטמונות בתוכנו ובאחרים.

הריפוי בהילינג ידוע עוד מימים קודמים. בכל העולם ותרבויות מגוונת אנו עדים לשימוש במגע לשם ריפוי, על ידי הנחת הידיים או העברתם מעל לגוף הפיזי של המטופל. כל תרבות מכנה את אותה אנרגיה בשמות אחרים. האינדיאנים מכנים את האנרגיה בשם “אורנדה”, ההודים “פראנה”, באיסלם “בארקה”, ביהדות “רוח”, ביפן “קי” ובסין “צ’י”.

במהלך טיפוליי ההילינג לומד המטופל להכיר את עצמו (נפשית, פיזית, רוחנית ומנטאלית), את שדה האנרגיה שלו ואת הצ’אקרות. כל אדם הוא “הילר” לעצמו (תלוי ברמת המודעות ופיתוח יכולותיו האישיות). ניתן להבין זאת ע”י הדוגמאות הבאות:
1. כאשר אנו חשים כאב בנקודה מסוימת בגופנו, באופן אינטואיטיבי אנו מניחים את ידינו על אותו מקום כואב. בדרך כלל הנחת היד עוזרת לנו להפחית את הכאב, גם אם אנו לא מודעים לאותה סוג של פעולה שעשינו. בתת המודע שלנו אנחנו מודעים לעובדה שהמגע יפחית את הכאב.
2. כאשר ילדנו נפצע או מקבל מכה, הוא רץ לאחד מהוריו בכדי שילטפו או ינשקו אותו במקום הכואב. פעולתו של ההורה היא העברת אהבה, אנרגיה. עצם התכוננותו של ההורה מאפשרת “שליחה” של אנרגית ריפוי אל אותו המקום.
3. גם בעולם החי אנו עדים לריפוי במגע ההילינג. כאשר בעל חיים נפצע, הפעולה הראשונה שהוא יעשה תהיה ללקק את המקום הפצוע. אנו רואים התנהגות זו גם כאשר האם נוהגת ללקק את גוריה כאשר הם במצוקה.

הטיפול בהילינג אנרגטי

טיפול בהילינג אנרגטי מבוצע באמצעות העברת הידיים של המטפל מעל גופו וההילה של המטופל. המטפל חש את השינוי האנרגטי המשפיע על תנועת הצ’אקרות. לכל צ’אקרה יש תדר וצבע מסוים, ואנרגייה המסתובבת בתנועה בכיוון השעון (למרות שישנן גישות שונות הסוברות אחרת). המטפל חש אם התנועה של הצ’אקרה מהירה או איטית מדיי, אם היא דחוסה, מדוללת או מאוזנת. בעזרת דמיון אנרגטי, ניתן למלא את אותה צ’אקרה חסרה או לשחרר את אותה צ’אקרה דחוסה. המטפל מעביר ומאזן את האנרגיה במקום בו ישנו צורך לאיזון וניקוי הצ’אקרה.
בזמן הטיפול המטפל מתקשר ומתחבר להדרכה הגבוהה. רוב הטיפול האנרגטי נעשה בעזרת הדרכה רוחנית ע”י המדריכים האנרגטיים של המטפל, ולעיתים גם עם המדריכים הרוחניים של המטופל. על ידי חיבור אל האור האין סופי, אל האהבה, ניתן להעביר אנרגיה מרפאה לאותו מקום. לאחר הטיפול המטופל יחוש שינוי במובן הפיזי-רגשי-מנטאלי ורוחני.

כל אחד מאיתנו הוא נשמה שבאה אל החיים על פני האדמה, בכדי לחוות, לראות, ללמוד וללמד. המסע שלנו על פני האדמה מביא עימו הרבה התמודדויות חלקן טובות וחלקן פחות טובות. אני מאמין שכל חוויה שאנו חווים באה על מנת ללמד אותנו משהו חדש על מהות קיומנו כאן, ולחזק את החיבור הישיר אל הנשמה שלנו, אל מקור האור שנשכח עם השנים.

כל אחד מאיתנו גדל במשפחה וסביבה חברתית בעלת ערכים שונים, משם ספגנו דעות, רגשות, דפוסי התנהגות, דפוסי חשיבה, בטחון עצמי, דימוי עצמי, יכולת לאהוב ולהיות נאהב, רגישות עצמית וסביבתית ויכולת להיות מחובר לעצמו. רובנו לא גדלנו בבית שלימד אותנו להיות מחוברים לאור הנצחי ולאמת הפנימית שלנו, להיות מי שאנחנו ולאהוב את המראה שלנו מבלי להרגיש חוסר תסכול או לא מספיק טובים. כך, פיתחנו לעצמנו כל מיני מנגנונים משוכללים שיעזרו לנו להתמודד עם אותם תחושת של חוסר סיפוק תמידי. פעמים רבות נרגיש שאנחנו רוצים עוד, ואחרי שאנו משיגים אותו אנו חשים בדבר מה נוסף שאנו רוצים, ולפעמיים אנו רוצים הכול ובבת אחת.
אם נתבונן בטבע, נראה שהדברים לא קורים בן יום. אם נתבונן בטבע נלמד על אותם מחזורים שמתרחשים, על מוות ולידה מחודשת, על זמנים של גאות ושפל. הטבע הוא המורה הטוב ביותר של האדם, עלינו רק להיות בתשומת לב למתרחש סביבנו.

אותו תהליך מתרחש כשאנו חווים ריפוי בהילינג אנרגטי. שלב אחרי שלב אנו משילים מעל עצמנו מעצורים פנימיים, פחדים, חוסר בטחון המשתק אותנו לפעול כפי שאנו מרגישים גם כשהרגש בוער מבפנים. בתהליך ההילינג אנו בודקים ומבררים לעצמנו מהיכן התחילו הרגשות השונים, והאם הם עדיין מלווים אותנו בבגרותנו. בדומה לטראומה, ברגע שאנו מחזיקים בתוך תוכנו, רגשות, רעיונות, פחדים, שמחה שלא קיבלה ביטוי ורגשות חסומים אחרים, נוצרת חסימה בזרימה האנרגטית שלנו. ברגע שאנו לא משחררים אנו “מעמיסים” על אותו צ’אקרה ובכך נוצר חוסר איזון. הילינג אנרגטי יעזור למטופל לשחרר את אותן חוויות שמקורן בתחילת הילדות ומלוות אותו לחיים הבוגרים.

בעת פתיחת האנרגיה של צ’אקרה מסוימת, אנו נאפשר לחוויות לעלות למודע, ובכך לשחרר אותם ממקום בו לא יהיה פחד להתמודד ולשנות אותם. בשלב זה בטיפול קיימת ההבנה כי יש ביכולתנו לשנות את חיינו למלאי שמחה וביטוי עצמי בכל המובנים; באהבה, ביצירה, ביכולות הטמונות בתוכנו, בכוח הפנימי ובהרגשת הבטחון. החיים שלנו יקבלו משמעות, נרגיש שאנו רוצים את החיים יותר מכל דבר אחר. נפתח את עצמנו אל היקום ונלמד להרשות לעצמנו לשאול שאלות, לתהות על עצם קיומנו. לא נפחד להיכנס למקומות פיזיים ורוחניים, כי כבר נדע שכל אשר נחווה יהיה למען הצמיחה האישית שלנו. אין הכוונה לדרך פרוצה ללא כיוון, אלא קבלת זכות הבחירה. הרגע שאנו מודעים שהבחירה היא בידינו, הרי האחריות היא שלנו ובכך צמחנו בכמה רמות ואנו בדרך להגשמה ומימוש הווייתנו.

מתנת הריפוי בהילינג אנרגטי

הטיפול בהילינג אנרגטי יסייע לנו להעלות את רמת הביטחון, לעורר את התשוקה לחיים, חיבור ליצירתיות, שמחה הפנימית, היכולת להיות שותף של האחר, הנאה מיחסי מין בריאים, חיזוק הכוח והרצון הפנימי, תחושת האמון בחיים וביקום, היכולת לתת ולקבל אהבה בלי תנאי ופחד, את החיבור אל האני הפנימי, אל האינטואיציה וליכולת לתקשר ישויות ומדריכי אור ולהתחבר לאור הקוסמי.

כל אותם דברים נפלאים יוכלו לקרות
רק בזכות האמונה והידיעה שביכולתנו לשנות ולהשתנות.

כן יהי רצון.

דילוג לתוכן