הרייקי כשיעור לחיים

אני מאוד אוהד את הרייקי. במיוחד אני אוהב, את ההיסטוריה המסופרת של הרייקי.
ד”ר אוסואי וכל מורי הרייקי מלמדים אותנו שיעור חשוב מאין כמוהו על הבחירות שלנו, על המסע שלנו בחיים. מסעו של ד”ר אוסואי מלמד אותנו על הכוונה והנכונות ללמוד, לחקור, לשאול שאלות ולמצוא להן תשובות, להכיר את עצמך, למצוא את האור במציאות סביבנו וערכים נוספים החשובים לנו כבני אדם, ובעיקר כמטפלים.

בשיחות עם אנשים במסגרות שונות, אני מגלה כי לימוד הטכניקה הוא לא העיקר ברייקי. לימוד הטכניקה לבדה הוא פספוס מהותו של הרייקי. ייתכן ומאחר ולימוד הרייקי הוא קצר (סדנאות סופ”ש או קורס מורחב לרייקי 1+2 במשך עשרה מפגשים) מבלבלים את הלומדים.

חשוב מאוד שהמורה יסביר את ההיסטוריה של הרייקי וינהל דיון על השיעור שכולנו יכולים להפיק מכך לתוך חיינו. הרייקי היא לא עוד טכניקה טיפולית בלבד. הרייקי הוא דרך חיים המאפשרת לכל אחד ואחת מאיתנו לקחת אחריות על חיינו. דרושה מאיתנו מוטיבציה ומשמעת עצמית לתרגול הרייקי בשגרה היומית, על מנת לראות את השפעתו על חיינו.

הרייקי היא אנרגיה עדינה וחכמה מאוד. אנו לומדים על ד”ר אוסואי שנסע לחקור את מהות הרייקי, התנדב וריפא במשך שבע שנים אנשים ממחלות קשות. הוא למד שפות, התנסה במדיטציות שעזרו לו לקבל את המסר אשר תרם לו לגלות מחדש את הרייקי.

עד כמה אנחנו באמת מרגישים מחוייבים לעצמנו? עד כמה הרצון שלנו חזק לעשות שינוי בחיינו? אנו עדים לסיפורים של אנשים רבים כיצד הרייקי השפיע על חייהם, כיצד הם התרפאו וריפאו את האחר.

לא מעט אנשים יאמרו אני מוכן לעשות הכל בכדי להבריא, להרגיש טוב יותר, לשחרר מתחים ולחצים, כעסים ופחדים. והנה, הרייקי מציע לנו שיטת ריפוי “פשוטה” ועוצמתית. עלינו רק לפנות לעצמנו זמן לתרגול הרייקי. בנקודה זו נשמעים לא מעט קולות כגון “אין לי זמן”, “שכחתי”, “אני לא מרגיש כלום” ועוד.

ההרגלים הישנים שלנו מסרבים להשתחרר, ואנו כנראה גם מתקשים לשחרר אותם. כאן העת לזכור את המסע של ד”ר אוסואי, את הדרך, את ההשקעה, את הלימוד הרב. עלינו גם לזכור את הגברת טאקאטה, שהתעקשה עד אשר ד”ר היאשי לימד אותה את הרייקי, ולבסוף בזכות נכונותה ואמונתה ברייקי ולהפצתו אנו לומדים את הרייקי היום.

כך גם כאשר אנו נתקלים בקשיים במהלך הדרך, עלינו לזכור את המורים של הרייקי ואת המסע שלהם, עוד לפני שאנרגיית הרייקי היתה גלויה. תרגול הרייקי באופן יומיומי מלמד אותנו למצוא ולפנות מקום לעצמנו. גם אם עומדות לרשותנו דקות מועטות, מוטב לתרגל מעט מאשר כלל לא.

עם הרייקי אנו יכולים לטפל ולעזור לבני משפחתנו וחברנו. גם אם לא נרפא אותם, נוכל לעזור להם. הורדת כאב, מתח, חרדה בזמן מחלות קשות, קושי בהירדמות ושינה, שחרור לחצים לפני מבחנים ועוד.

אחד הדברים היפים ברייקי הוא שאנו לא זקוקים למקום מיוחד בכדי לתרגל ולטפל. אנרגיית הרייקי קיימת וזמינה בכל מקום וזמן.

אני מאחל לכולכם שנזכה לשנות את שניתן לשנות

ולקבל את שלא ניתן לשנות

דילוג לתוכן