ההיסטוריה של הריברסינג

גילוי הריבסינג על ידי לאונרד אור

ריברסינג היא שיטת טיפול המוכרת גם בשם “נשימה מודעת” או “לידה מחדש” המעוררת מחדש את אנרגיית החיים בגופנו.

הריברסינג התגלה מחדש ע”י לאונרד אור, מיסטיקן ואיש רוח ומייסד התנועה העולמית לריברסינג ברחבי העולם. לאונרד חווה את הריברסינג באופן ספונטני בשנות ה-70, כאשר שהה באמבט חם וחווה חוויה רוחנית במהלך נשימתו. בעקבות התנסותו החל לחקור את הנשימה והשפעתה לעומק. חקירת כוחה המרפא של הנשימה המעגלית הרחיקה אף למזרח, שם נפגש עם המאסטרים באבא ג’י, הדווה ראהה באבא ומאסטרים נוספים, ולמד מהם טכניקות נשימה הנלמדות מהסוטרות ההודיות בהן משתמשים בין היתר גם ביוגה.

בשנים 1977 – 1984 למד לאונרד אור ועבד בשיתוף פעולה עם Mahavatar sri babaji . במדי שנה נסע לבקרו וללמוד ממנו את העקרונות של טיהור רוחני ושליטה עצמית. לימודיו אלו הובילו לפיתוח טכניקות נשימה המתאימות לזמננו אנו בה כל אחד יוכל לתרגל ולרפא את עצמו. הטכניקה הטיפולית נקראת “נשימה מחוברת”, בה השאיפה והנשיפה מתמזגות ללא הפסקה ביניהן. נשימה מחוברת מלאה, היא בעלת הקצב הטבעי של תינוקות, ילדים צעירים ביותר ובעלי חיים.

לאונרד אור נחשב לאחד מהחלוצים שמקורם בתנועת העידן החדש ותודעת השגשוג. הוא הקדיש את זמנו במהלך 40 שנות מחייו להפצת הריברסינג ברחבי העולם. לאונרד אור חיבר 20 ספרים בתחום והם תורגמו ללמעלה מעשר שפות. לאונרד אור חי ומתגורר בווירג’ינה וחי עם אשתו וממשיך ללמד ולהעביר סדנאות והכשרות ומדי שנה בחודש נערך כנס גדול בנושא הריברסינג.

הנשימה ככלי טיפולי לאורך ההיסטוריה

חשיבות הנשימה הייתה ידועה עוד מתקופות קדומות יותר, והיסטוריית הריברסינג מגיעה עד למצרים העתיקה. המצרים הקדמונים השתמשו בתהליך דומה לריברסינג בטקסי ההתקדשות והטהרה שלהם. במהלך תהליך הזה אין עבר ואין עתיד, קיימת הוויה. כתבי כת האיסיים שנמצאו, מלמדים שבעת כניסת השבת היו נפגשים לבושים לבן ברחבה גדולה ונושמים כדי לקבל את השכינה.

גם ביוגה נודעת חשיבותה של הנשימה. תרגילי הנשימה ביוגה נקראים פראנאמיה’ שפירושה: פראנה – אנרגיית החיים, אמיה: התרחבות. בפילוסופיית היוגה, כל תנועה המתקיימת בקוסמוס החל ממחשבות, רגשות, רעיונות, פעימות הלב, ועד לתנועה של הכוכבים והפלנטות, היא התוצאה תוצאה של פראנה – אנרגיית החיים. בתרבויות אחרות נקראת אנרגיית החיים צ’י (יפנית), קי (סינית), רוח (יהדות) ובארכה (איסלאם). בגוף האדם מתגלה אותה פראנה בצורה הברורה ביותר כנשימה.

אתם מוזמנים לקרוא מאמרים נוספים על הריברסינג ועל הטיפול בנשימה מודעת

דילוג לתוכן