הילינג ורפואת תדרים

הרפואה המערבית האלופתית
אנו בני האדם טובים בהמצאת מכשירים טכנולוגיים, בעיצובים נפלאים ומדהימים, בהבנת תיאוריות מדעיות מפורטות, או בחיבור יצירות מוסיקליות מורכבות. אנו מפתחים וגם נמשיך לפתח דברים מעבר לכל גבול ההיגיון הקיים ברגע זה. אך מה עם הבנת הקשר שלנו עם עצמנו?
ברפואה המערבית האלופתית (Allopathic medicine) אנו רואים את הגוף כמכונה הניתנת לתיקון על ידי חילוף חלקים בגופנו אשר אינם מתפקדים ומשרתים את הגוף. אנו נהנים מהגוף שלנו ועובדים קשה על מנת לשמור עליו בריא ועל מראהו היפה. כיום בעיות מטופלות על ידי ניתוחים ותרופות, והחיים ממשיכים כבעבר. אין ספק שהרפואה האלופתית חוללה פלאים, הגדילה את תוחלת החיים שלנו והפחיתה באופן דרמטי את הסבל.
אי אפשר לזלזל בהתפתחות זו, אך יחד עם זאת, ישנן תופעות לוואי מהתרופות והניתוחים הגורמים לסיבוכים חמורים יותר מן המחלה עצמה. אחת המגיפות של המאה האחרונה היא השמנה, דיכאון ומתח, והיקף תסמיני החולי גדל במהירות: כאבי ראש, מיגרנות, בעיות בעיכול, לחץ דם גבוה, עייפות וסרטן והרשימה עוד ארוכה.

למצב המנטלי והרגשי של האדם יש קשר ישיר לבריאות הגופנית של האדם, כך שלא ניתן לרפא אף אחת מהמחלות הקשורות למתח מבלי להתייחס לגורמים המעוררים אותו. אין בגוף חלק שאחראי על המתח, אותו ניתן להסיר, ועל ידי כך להוריד את רמת המתח הנפשי רגשי של האדם.
בעידן שלפני גידול האוכלוסין העולמי, לרופא הקהילה היה זמן לבדוק את כל המרכיבים של החולי: האקלים, הגזע, המין, תנאי החיים והסביבה הפוליטית והחברתית של האדם. הרופא ידע לטפל בכל המשפחה בתרופות שמקורן היה בעיקר בצמחי מרפא. בתקופה שלאחר מלחמת העולם השנייה, עם ריבוי המחלות וגידול האוכלוסין, החלו הרופאים להתמחות בתחומים מיוחדים. משלב זה הרופאים לא היוו עוד פסיכותרפיסטים או פסיכולוגים, אלא הייתה זו עבודתו של מטפל אחר. הרפואה המודרנית מבוססת על מודל המציאות של ניוטון, הרואה את העולם כמכניזם מורכב. הרפואה מתייחסת לגוף כאל מכונה מרשימה הנשלטת על-ידי המוח ומערכת עצבים היקפית. זהו המחשב הביולוגי האולטימטיבי.

ההשקפה של אלברט אינשטיין – רפואת תדרים
נשאלת השאלה: האם בני האדם הם באמת מכונות משוכללות? השקפת עולם אחרת מתייחסת לבני האדם כמנגנון ביולוגי מורכב, הפועל הדדית ובצורה דינאמית עם שדות אנרגיה החודרים זה לתוך זה, מה שמכונה “הרוח במכונה”. השקפת העולם של ריפוי באמצעות הילינג אנרגטי – ריפוי בתדרים, היא תפיסת החומר כביטוי לאנרגיה. טיפול אנרגטי נשען על ההשקפה של אלברט אינשטיין, המכונה רפואת תדרים. על פי מודל זה, אנו רואים את האדם כרשת של שדות אנרגיה מורכבים, המשיקים למערכות פיזיות/תאיות. בטיפול בהילינג אנרגטי אנו חווים את אנרגיה של המטופל ומשפיעים בצורה חיובית על מערכות אנרגטיות שאיבדו את האיזון שלהם בגלל מחלה.
כהילרים אנו משתמשים בתדרים ופועלים ברמה גבוהה של תפקוד אנושי, ומנסים להחזיר את המצב לתיקנו על-ידי איזון מחדש של שדות אנרגיה, המסייעים בוויסות הפיזיולוגיה של התאים.ההכרה שכל חומר הוא אנרגיה, היא היסוד להבנת העיקרון הרואה את בני האדם כמערכות אנרגטיות דינאמיות. אלברט אינשטיין הוכיח למדענים, שבאמצעות המשוואה המפורסמת שלE = mc2 שאנרגיה וחומר הם ביטוי שווה-ערך לאותו חומר אוניברסאלי. חומר אוניברסאלי זה הוא האנרגיה או התדר הקדמוני שכולנו מורכבים מהם. על כך מתבססת שיטת הטיפול בהילינג ורפואת תדרים – ריפוי הגוף בעזרת אנרגיה או תדרים בסייסים אלה.
ההשקפה הניוטונית המכאניסטית על החיים נוגעת לא נוגעת במציאות. הגישות התרופתיות והניתוחיות אינן מושלמות, משום שהן מתעלמות מכוחות חיוניים המפיחים את רוח החיים במכונה הביולוגית של המערכות החיות.

השקפת הריפוי ההולסיטי
כוח החיים (פראנה, צ’י, קי, רוח) מכניס סדר במערכות החיות, ובונה מחדש שוב ושוב את כלי הביטוי התאי שלו. כשכוח זה עוזב את הגוף (בעת המוות הפיזי), המכונה מפסיקה לתפקד. זהו אחד העקרונות הייחודיים המבחין בין מערכות חיות ושאינן חיות, ובין אנשים למכונות. אף שהאנרגיות של כוח החיים אינן מוכרות על ידי מדענים שמרניים, חוקרים אחרים בודקים אותן משום שהם מכירים בחשיבותן למערכות החיות. קהילת החוקרים העולמית עדיין אינה מכירה בתפקידן החשוב של אנרגיות חיוניות המחדירות חיים לגוף. היא עדיין אינה מביאים בחשבון את תרומתם של שדות ביו-אנרגטיים, המשפיעים על התפתחות התאים והביטוי הפיזי.
בריפוי באמצעות הילינג אנרגטי וריפוי בתדרים, אנו רואים את תפקוד האדם מנקודת מבט של חומר כאנרגיה. אנו רואים את מודל גוף האדם כמודל היכול לעזור לנו, ולהבין לא רק את עצמנו, אלא גם את השפעת הטבע והסביבה בה אנו חיים כגורם משפיע.
גוף האדם הוא רשת של שדות אנרגיה השזורים זה בזה. הרשת האנרגטית המייצגת את המסגרת הפיזית/תאית, מאורגנת ומוזנת על-ידי מערכות אנרגטיות מעודנות המתאמות בין כוח החיים והגוף. אנרגיות מעודנות ייחודיות אלו, מושפעות באופן ניכר על ידי הרגשות, האיזון הרוחני שלנו, התזונה והסביבה, והן משפיעות על התפתחות התאים לחיוב ולשלילה. המימד הרוחני הוא הבסיס האנרגטי לחיים, משום שאנרגיית הרוח היא שמחדירה חיים בגוף הפיזי. המפתח להבנת היחסים הפנימיים בין חומר ואנרגיה מצוי בקשר הסמוי בין הגוף הפיזי וכוחות הרוח המעודנים.

בחירה אישית
התחום המדעי המתפתח, שיקרב את האנושות לרמת הבנה חדשה זו, הוא ריפוי באמצעות הילינג אנרגטי המושתת על ריפוי תדרים. הריפוי האנרגטי מנסה לשנות את התודעה האנושית שהוטמעה על ידי דפוסים אנרגטיים שנרכשו משחר ילדותנו. מקורם של אותם דפוסים הם במשפחה והסביבה בה גדלנו, מערכת הערכים עליה התחנכנו, מודלים של קשרי משפחה וזוגיות ועוד. התודעה עצמה היא אנרגיה, הקשורה קשר ישיר לביטוי התאי של הגוף הפיזי. ככזו, התודעה משתתפת ביצירה המתמדת של בריאות או מחלה. רופאים ימצאו בהילינג אנרגטי את המדע העתידני, ובו רמזים שיעזרו להם לפתור את החידה, מדוע אנשים נשארים בריאים ואחרים חולים .
אנו מחויבים להבין את הקשר בין גוף, מחשבה ורוח, ואת חוקי הטבע השולטים בכל אלה. בכך, תיווצר רפואה הוליסטית הרואה את הכל כאחד. כאשר בני האדם יבינו לעומק את השפעת המחשבה על בריאות הגוף הפיזי, הרגשי, הנפשי והרוחני, הם יתקרבו להבנת היקום המחבר אותנו עם כוחות הבריאה, עם היש והאין סוף. ההתבוננות העצמית הזו, היא איסוף של מידע העוזר לנו ללמוד על עצמנו ועל כוחות החיים הפועלים בתוכנו ומסביבנו, והשפעתם על חיינו ברובד הפיזי, נפשי, רגשי והרוחני.
יחד אני מקווה שנבין, כי ריפוי באמצעות הילינג אנרגטי איננו שייך רק לעוסקים ברוח, ושאנרגיה היא לא מושג מופשט.

בברכת בריאות ואהבה
יוסף וקנין

דילוג לתוכן